EĞİTİMDE ANİMASYONLA HİKAYELEŞTİRİLMİŞ DİJİTAL OYUNLARIN KULLANILMASI VE GEREKLİLİĞİ
Eğitim
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.14140751Anahtar Kelimeler:
Eğitim, Animasyon, Hikayeleştirme, Di, Dijital OyunÖzet
Eğitim ve öğretimle birey hayatına nitelikli katkılar sağlanırken, gelişen teknolojiler öğretim faaliyetlerinde kullanılabilecek yeni alanlar oluşturmaktadır. Gelişen teknoloji, davranışlarda değişikliklere ve farklı önceliklere yol açmaktadır. Bilgiye hızlı ulaşma ve farklı biçimlerde sunmaya imkân veren bilim ve teknolojideki gelişmeler, sadece yeni bilgisayar teknolojilerini değil, aynı zamanda ses, hareket ve görüntünün bir arada kullanıldığı, yeni alanlara kapı aralamaktadır.
Teknolojini gelişmesine paralel ortaya çıkan eğitimde farkındalık oluşturma etkinliklerinin irdelenmesi yanında ele alınması gereken unsur öğrencilerin eğitim aktivitesine, teknolojiye bakış açıları, beklenti ve değerlendirme durumlarının irdelenmesi gerekmektedir. Farklı türdeki okullarda öğrenim gören 120 lise öğrencisi üzerinde yaptığımız ankete dayalı araştırmanın sonuçlarının değerlendirilmesi önem arz etmektedir.
Hayat boyu devam eden öğrenme ortamlarını değişen oyun kültürüne animasyonlaştırılmış bilginin adapte edilerek her ortam ve araçta her an gerçekleşebilen eğitim aracı olarak kullanılması gerekmektedir. Bu amaçla eğitim aktivitelerini teknoloji-tasarım uygulamalarında aktif kullanımının ve uygulanmasının yaygınlaştırılmasına yönelik olarak, modern gelişmelerin ışığında teknolojinin sunduğu tamamlayıcı çözüm önerisi oluşturma gereksinimi doğmaktadır. Ankete dayalı araştırmanın sonucunda ortaya çıkan bulgular analiz edilerek teknolojinin tasarlanması strateji belirlenmiş animasyonla hikayelendirilmiş dijital oyun uygulamaları hazırlanmıştır.
Teknolojik gelişmelere bağlı olarak dijital unsurları zararsız sanal ortam uygulaması olarak verilebilmesine yönelik uygulama önerisinin oluşturulası hedeflenmiştir. Çalışma ile şehirlerin sahip olduğu turizm fonksiyon ve özelliklerin dijital oyun olarak öğrenilmesi ve kolay hatırlanması sağlanılmış olunacak.
Referanslar
Akbulut, M.G.Z. 2003, Sosyal Bilgiler Dersinde Aktif Öğrenme. Ders Notları.
Alkan, C. (1998). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
Baylak,H.M.,2016. Ortaöğretim Fiziki Coğrafya Konularının Öğretiminde 3d Simülasyon Metodunun Kullanılması. Geomed 2016 4. Uluslar Arası Coğrafya Sempozyumu (23-26 Mayıs 2016, Antalya) Bildiriler Kitabı,253-259.
Birkök, M. C. (2008). Bir Toplumsallaştırma Aracı Olarak Eğitimde Alternatif Medya Kullanımı: Sinema Filmleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. Cilt: 5(2), 1-12.
Doymuş , K., Karaçöp, A., Doğan, A., Koç, Y., 2009, Öğrencilerin Akadeim Başarılarına Bilgisayar Animasyonları Ve Jigsaw Tekniğinin Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 211-235
Demirci, A., Taş, H.İ. & Özel, A. (2007). Türkiye’de Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Teknoloji Kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı 15, S.37-54.
Geçit, Y., 2011. Türkiye’de Bilgisayar Destekli Coğrafya Öğretimi Konusunda Yapılan Çalışmaların İncelenmesi.Marmara Coğrafya Dergisi Sayı: 23, Ocak - 2011, S. 327-351
Gül, F. (2013). İnsan-Doğa İlişkisi Bağlamında Çevre Sorunları Ve Felsefe. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 17-21.
İşman, A. (2008). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Kaptan, F. (1998). Fen Öğretiminde Kavram Haritası Yönteminin Kullanılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 14, 95-99.
Kazu, H. , Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 18/2, S.175-188.
Köseoğlu,P., 2010, Biyoloji Eğitiminde Birleştirme Tekniği Temelli Öğretimin Akademik Başarı, Özyeterlilik Ve Tutuma Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 244-254.
Millî Eğitim Bakanlığı. (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Özdağ, U. (2005). Edebiyat Ve Toprak Etiği Amerikan Doğa Yazınında Leopold’cu Düşünce, Ürün Yayınları, Isbn: 975-7145-95-5.
Özgen, N (2011).”Fiziki Coğrafya Dersi Öğretim Metoduna Farklı Bir Yaklaşım: Gezi-Gözlem Destekli Eğitim”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.23,S.375,
Şahin Yanpar, T. Ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara.
Şİmşek, H. Ve Yıldırım, A. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin.
Takmaz, Yılmaz, M. Ve Kalpaklı F. (2018). Doğa Ve Çevre Eğitimi İçin Öğretim Materyali Olarak Avatar Filmi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 30, Ocak .
Taş, H.İ., (2006). Farklı Cbs Eğitim Metodları Ve Programları. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı 13, S.49-65. İstanbul.
Türkmen, H., (2010). İnformal (Sınıf-Dışı) Fen Bilgisi Eğitimine Tarihsel Bakış Ve Eğitimimize Entegrasyonu, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(39), 46-59.
Yalın, H.İ. (2002). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Yanpar, T. (2007). Etkili Ve Anlamlı Öğrenme İçin Kuramsal Yaklaşımlar Ve Yapılandırmacılık. C. Öztürk (Ed.), Hayat Bilgisi Ve Sosyal Bilgiler Öğ
Yapıcı,İ.Ü., Hevedanlı,M. 2013, Biyoloji Öğretimine Yönelik Geliştirilen Materyallerin Değerlendirilmesi. Gaziantep University Journal Of Social Sciences, 12(2),307-314.
Yazıcı, Ö (2015). “Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Üç Boyutlu Görsel Materyal Geliştirmelerine Yönelik Deneyimleri: Karabük Üniversitesi Örneği.”Marmara Coğrafya Dergisi, S.31. S.99,
Yılmaz, M. (2018). Filmlerin Öğretim Materyali Olarak Kullanılması Ve Biyoloji Eğitimindeki Yansımaları. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 3(2), 24-37.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 Mümin ÜNLÜKAÇAR, Ertan BAYLAN
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.