Okul Yaşam Kalitesinin Öğrencilerin Gelişimleri Üzerindeki Etkisi

Yazarlar

Anahtar Kelimeler:

Okul Yaşam Kalitesi, İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Çevresel Psikoloji, Duygusal Sağlık

Özet

Okul yaşam kalitesi, öğrencilerin eğitim aldıkları okullarda fiziksel, duygusal ve sosyal açıdan yaşadıkları deneyimleri ifade eder.  Okul yaşam kalitesinin kapsamı, bireylerin okulda geçirdikleri zamanın kalitesini etkileyen faktörleri tanımlar. Okul yaşam kalitesinin artması, öğrencilerin yalnızca akademik başarılarına değil, aynı zamanda mental sağlıklarına, sosyal becerilerine ve genel yaşam doyumlarına da olumlu etki eder. Bu çalışma, okul yaşam kalitesinin öğrenci gelişimi üzerindeki etkilerini derinlemesine inceleyerek, eğitim politikaları ve okul yönetimlerine yönelik önerilerde bulunmayı amaçlar.

Okul yaşam kalitesinin öğrenciler üzerindeki etkileri, akademik başarıdan duygusal sağlığa, sosyal ilişkilerden okuldan ayrılma oranlarına kadar geniş bir yelpazeye yayılmaktadır. Yüksek kaliteli bir okul yaşamı, öğrencilerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda kişisel ve sosyal gelişimlerini de olumlu yönde etkiler. Bu nedenle, okul yöneticileri ve eğitimciler, okul yaşam kalitesini iyileştirmek için çeşitli stratejiler geliştirmeli ve okulun tüm paydaşlarıyla birlikte bu kalitenin arttırılmasına yönelik çalışmalar yapmalıdır.

Referanslar

Akar, H. (2010). Okul Yaşam Kalitesi ve Öğrenci Başarısı. Eğitim ve Bilim Dergisi, 35(158), 20-35.

Akos, P., & Kretchmar, A. (2009). A National Study of Middle School Students' Perceptions of School Climate. Journal of School Health.

Baker, D. P., & LeTendre, G. K. (2005). National Differences, Global Similarities: World Culture and the Future of Schooling. Stanford University Press.

Balcı, A. (2001). Etkili Okul ve Okul Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.

Cohen, J., & Geier, V. K. (2010). School climate research summary: November 2010. National School Climate Center.

Eccles, J. S., & Roeser, R. W. (2011). Schools, academic motivation, and stage-environment fit. Handbook of educational psychology, 2nd edition, 131-150.

Eccles, J. S., et al. (2006). Development during the Transition to Adolescence. Handbook of Adolescent Psychology.

Garbarino, J., & deLara, E. (2002). And words can hurt forever: How to protect adolescents from bullying, harassment, and emotional violence. Free Press.

Goodenow, C., & Grady, K. (1993). The Relationship between School Belonging and Student Well-Being. Journal of School Psychology.

Graham, J., & Harris, K. R. (2013). Designing and Conducting Research in Education. Pearson.

Hattie, J. (2009). Visible Learning: A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement.

Hughes, J. N., & Dyer, W. R. (2008). School social climate and academic achievement: The role of social support and peer relationships. American Journal of Community Psychology, 42(3-4), 172-181.

Pate, R. R., et al. (2006). Physical Activity and Health in the United States. American Journal of Preventive Medicine.

Seligman, M. E. P. (2011). Flourish: A Visionary New Understanding of Happiness and Well-Being. Free Press.

Tschannen-Moran, M., & Hoy, W. K. (2000). A multidisciplinary analysis of the nature of trust in schools. American Educational Research Journal, 38(2), 200-223.

Van den Berg, G., & Jansen, E. (2018). The Role of Teacher Support in Students’ Educational Success: Implications for School Quality and Student Wellbeing. Educational Psychology, 45(3), 211-225.

Walker, H. M., Ramsey, E., & Gresham, F. M. (2004). Antisocial behavior in school: Evidence-based practices. Wadsworth/Thomson Learning.

Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Yayınlanmış

2025-03-03

Nasıl Atıf Yapılır

ÜNLÜKAÇAR, M., Ebru ALAGÖZ, E. A., Merve ÖZDEMİR, M. ÖZDEMİR, Halime YILDIZ, H. Y., & Rukiye ŞAHİN, R. ŞAHİN. (2025). Okul Yaşam Kalitesinin Öğrencilerin Gelişimleri Üzerindeki Etkisi . CografyIQ Akademik Araştırmalar Dergisi, 2(2). Geliş tarihi gönderen https://cografyiq.com.tr/index.php/pub/article/view/13