BENLE İLETİŞİMDE SEN DİLİ !...

Eğitim

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.14177505

Anahtar Kelimeler:

İletişim Dili, Anaokulu Çağı, Ben Dili, Renklerin Dili

Özet

Kişiler arasında bilinçli ya da bilinçsiz olarak istedikleri duygu ve düşünceleri aktardıkları süreç iletişim olarak tanımlanmaktadır. İletişim becerileri çocukluk döneminden itibaren eğitim faaliyetleri ile bireylere verilmektedir. Sen ve Ben dilinin farkındalığının 4-6 yaş grubu anaokulu çağındaki çocukların oyun temelli etkinlikler ile verilmesi önem arz etmektedir.

Çocuğa yöneltilen davranış ve ona karşı takınılan tavır, ilk yaşantıların oluşmasında büyük önem taşır. Okul öncesi dönemde çocuk, sosyal bir birey olmayı öğrenirken aynı zamanda en küçük ayrıntısına kadar kopya edeceği bir modele ihtiyaç duyar. Kişiliğinin oluşumu için gerekli olan bu özleştirmeyi, aile  içinde ve anaokullarında gerçekleştirebilir.

 Bu amaçla ankete dayalı araştırma kaynakları ile literatür taraması (Makale, tez, bildiri vb.) sonucu elde edilen verilerin analizinin yapılarak yorumlanmasına dayalı bir yöntem belirlenmiştir. Elde edilen bilgiler ışığında 4-6 yaş grubu anaokulu öğrencilerinde iletişimi geliştirmeye yönelik “Benle iletişimde Sen Dili” oyunu geliştirilmiştir.

Çalışma sonucunda ürün olarak ortaya çıkan oyun etkinliği ile etkili iletişim kullanımını teşvik edici, kırmızı ve yeşil renkler ile aşağı-yukarı kavramını öğrenmeleri, Ben ve sen dili arasında ki basit ayrım becerisi kazanma ve sosyal hayatta başarılı olunmanın mükafaatı ilişkilendirilmesinde bulunacaktır.

Referanslar

Cüceloğlu, D. (2012). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi 25. Baskı, İstanbul.

Fişek, G.O. ve Yıldırım, S.M., (1993). Çocuk Gelişimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

Gökşen,C. (2014). Oyunların Çocukların Gelişimine Katkıları Ve Gaziantep Çocuk Oyunları. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED] 52; 229-259.

Gürsel, A. (2019). Duygusal İstismarı Önleme Ve Müdahale Programı Geliştirme Ve Etkisinin Test Edilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).

MEB , 2015a. Çocuk Ruh Sağlığı. Ders Kitabı. Ankara

MEB , 2015b. Çocukla Etkili İleşim. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ders Kitabı. Ankara

Yavuzer, H. (2000). Çocuk Gelişiminde İletişimin Önemi. MEB yayınları. Ankara

www.hurriyet.com.tr/aile/cocugunuza-duzenli-olarak-sarilmak-neden-bu-kadar-onemli-41720620 (Erişim: 17.01.2023, sat:14.30).

İndir

Yayınlanmış

2024-11-21

Nasıl Atıf Yapılır

Boyalı, U., & Esen, E. (2024). BENLE İLETİŞİMDE SEN DİLİ !. : Eğitim. CografyIQ Akademik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 35–40. https://doi.org/10.5281/zenodo.14177505

Benzer Makaleler

Bu makale için ayrıca gelişmiş bir benzerlik araması başlat yapabilirsiniz.